Szerző Téma: Párbaj etikett  (Megtekintve 10110 alkalommal)

[GM]Rebirth

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 41
    • Profil megtekintése
Párbaj etikett
« Dátum: 2013. szeptember 17. - 11:10:36 »
Párbaj etikett                                   

Üdv mindenkinek!

Tehát, íme a PvP szabályok:

1. NINCS SEMMILYEN POTI HASZNÁLAT!!!
Ez vonatkozik a piros, kék, lila, zöld, stb. potikra, valamint a kevert italokra és a grillezett halakra is.

2. Párbaj közben SZABAD mozogni!!!
Értem ez alatt, hogy a párbaj nem arról szól, hogy egy helyben állsz, és várod, hogy közelharcos odamenjen és ledaráljon a skilljeivel, hanem párbaj közben LEHET, sőt, AJÁNLOTT mozogni (a közelharcosoknak is), megpróbálni kikerülni a skilleket, oldalról neki menni vagy lelőni messzebbről az ellenfelet, ezáltal a párbaj sokkal életszerűbb és izgalmasabb lesz. Valamint ehhez a szabályhoz kiegészítésképp hozzá tartozik, hogy másokat a mozgásban akadályozni nem illik (sajnos mint az autoattack ez sem lehet tilos), értem ez alatt, hogy a másikat nem szabad falhoz szorítani.

3. MINDEN skill használata szabályos!!!
Ezt azért írom le, mert nem egyszer volt már olyan, hogy azt olvashattam párbajozóktól, hogy "Ne rontálj mert csalás mer akkor én meg potizhatok", meg hogy "ne álcázd magad mer elbújni tilos". A párbajban minden kaszt használhatja minden skilljét, így fair.



+1 dolog, ami ugyan hivatalosan nem tiltott, de nagyon unfair és etikátlan, az a párbaj közbeni autoattack használat. Ez főleg a közelharcosokra vonatkozik (persze a távharcosokra is, csak ők általában nem használják mert nincs belőle előnyük), ugyanis az autoattack-kal a baj, hogy van egy olyan bugja a játéknak, hogy ha valaki autoattackot használ, akkor gyakran emiatt a másik fél képtelen lesz bárminemű mozgásra (ezt hívja a köznyelv WASD blokknak), vagy ha mégis sikerül neki, a netlagg miatt visviaszántódik arra a pontra ahol az előző pillanatban állt, és újra képtelen lesz a mozgásra. Mint mondtam ez nem tilos elvileg, mégis kérnék mindenkit, hogy ne használjon autoattackot, gondoljatok bele, egy mozgásképtelen ellenfelet nem dicsőség legyőzni, ráadásul az nem is igazi győzelem, mert te csak annyit teszel, hogy megnyomsz 4-5 gombot és a gép harcol helyetted. Mindenki próbáljon a saját erejéből győzedelmeskedni, és sokkal jobb érzés lesz a győzelem.

Következő téma: A PÁRBAJ MENETE!

0.Kezdés előtt
Mielőtt bármilyen párbaj elkezdődne, illik megkérdezni az általunk kiszemelt ellenfelet, van-e kedve párbajozni velünk, nem rögtön úgy kezdeni hogy szó nélkül kihívjuk aztán mehet a menet. Ha nincs kedve, vagy azt mondja picit várjunk mert még ezt meg azt meg kell csinálnia előtte, akkor türelmesen és intelligensen reagáljunk rá, nem szabad zaklatni és uszítani magunk ellen senkit. Ha beleegyezik a másik fél a harcba, akkor térhetünk rá a következő lépésre.

1.Kezdés
Minden párbaj úgy kezdődik, hogy valaki kihív valakit. Miután ez megtörtént, a játékosok egy bizonyos (közös megegyezésen alapuló) távolságra állnak fel egymástól, nem a másik arcába állnak hogy mihelyst kezdődik a párbaj máris mehet a skill. Ha a távolság megvan, megkérdezik egymástól, hogy indulhat-e a párbaj, ezt általában az angolból átvett "g?" vagy "go?" formulával szokás megkérdezni, de természetesen bármi más is jó lehet, ami egyértelmű. A lényeg, hogy a párbaj elfogadása előtt mindkét fél készüljön fel, még ha nem is mindenkinek egyértelmű, hogy szóljon mielőtt támad. Ha mindkét fél készen van, akkor kezdhetnek.

2. A csata menete
Amint a párbaj elkezdődött, és a két név rózsaszínre váltott, a két párbajozó fél egymásnak eshet, ekkor a fent említett szabályok vannak érvényben a párbaj végéig.

3. A párbaj vége
Akkor van vége a két fél küzdelmének, ha az egyiküknek minden élete elfogy, holtan esik össze, és mindkét játékos neve újra sárgává válik. Ezután a két fél gratulál egymásnak, és megköszönik a párbajt (nem kezdik el egymást vagy egymás felmenőit szidni, rágalmazni, vagy a másikat bármilyen tekintetben megsérteni és/vagy kellemetlen helyzetbe hozni, valamint a győztes nem nevetheti ki és alázhatja meg a vesztes felet). ha mindketten akarnak akkor még egyet párbajozhatnak, ha nem akkor ki-ki megy a maga útjára. Ugyan nem tilos, de szörnyen etikátlan és becstelen dolog párbaj után szó nélkül megtámadni a másikat a bosszú gombra nyomva, figyelmeztetés nélkül. Ha mégis ez történik, az nem számít hivatalos párbajnak, akkor a megtámadott fél azt csinál amit akar, potizhat, vagy bemehet a védett zónába kedve szerint.

És végül amit mindenki tartson észben: A párbaj szórakozási célokat szolgál! A lényeg hogy jól érezzük magunkat játék közben, mivel ez még mindig egy JÁTÉK!!!
Ezek lennének véleményem szerint a Player versus Player szabályai és játékmenete. Mint azt korábban említettem bárkinek bárminemű megjegyzése, javaslata, véleménye lenne az általam leírtakhoz, az kérem írja meg ide, persze inteligens, érett, normális kereteken belül.

4. A szabályok érvényessége
A fent említett szabályok céhwarra csakis és kizárólag akkor vonatkoznak, ha a war minden tagja beleegyezik, azért tehát nem szabad leszúrni valakit, ha war közbe beleszól a harcodba amit egy céhtársa ellen végzel. Valamint ha war közbe megegyezik két játékos, hogy 1vs1-be akarnak harcolni, akkor mielőtt elkezdik azt is meg kell beszélniük, hogy pvp szabályok szerint harcolnak-e vagy nem. De végső soron alap helyzetben a war közben a PvP szabályok NEM ÉRVÉNYESEK!!!

Köszönöm a figyelmet!